Zijn uw gluten geactiveerd?

Vele vrouwen zoals ik zullen merken dat ze, na hun 50-ste (wat) slappe billen krijgen. Zelfs met sporten (heb ik gehoord) komt er geen verandering in. Misschien helpt het onderstaande artikel dat ik heb geschreven…

Voordat je begint met een routine voor het verstevigen van je billen, moet je er eerst voor zorgen dat je billen mee kunnen doen … Als vrouwen (of mannen) boven de 50 zijn we ons er helemaal niet van bewust dat onze bilspieren slapen en daarom de rest van ons lichaam niet ondersteunen op de manier waarop ze dat zouden moeten doen. Dus als je ouder dan 50 bent en serieus aan de slag wil voor een sterk en gezond lichaam (lees: kont), zijn er een paar dingen die je eerst moet weten.

Dit zijn de drie soorten bilspieren

Tegenwoordig zitten we zoveel dat onze bilspieren zwak kunnen worden en niet meer actief zijn, wat betekent dat ze wakker gemaakt moeten worden!

We hebben sterke bilspieren nodig voor zoveel dingen zoals onze houding, juiste gewichtsverdeling en onze ijdelheid, ze helpen onze kont op te liften.

Als je bilspieren zwak zijn, kunnen ze andere problemen veroorzaken, zoals rugpijn, verminderde mobiliteit en knieproblemen.

Ze vormen een belangrijke groep spieren, maar ze zijn gemakkelijk te vergeten.

Dus als je wilt zien of je gluten al dan niet zijn geactiveerd, heb ik een test die je kunt doen:

  • Ga rechtop staan ​​en zorg ervoor dat uw lichaam ontspannen is, uw dijen en buik en bovenlichaam zijn ontspannen en span de bilspieren aan. Veel mensen hebben moeite om hun bilspieren te vinden, maar ze zijn er écht dus je kunt ze aanraken om te voelen waar de spieren zijn.

Sommigen van jullie vinden het misschien moeilijk om een ​​sterke samentrekking te krijgen en sommigen van jullie hebben misschien helemaal niets gevoeld …Als je een samentrekking voelt is dat geweldig! Maar voel je het (nog) niet, dan kun je dit ook proberen …

  • Ga deze keer met je voeten in een hoek van 45 graden staan ​​en ontspan het lichaam en span de bilspieren aan. Je hebt waarschijnlijk gemerkt dat je nu wel een sterkere samentrekking voelde .

Voordat je allerlei zware oefeningen gaat doen is het belangrijk om eerst de gluten voor te bereiden op jouw training.

Voor het wakker schudden en activeren van de gluten kun je bovenstaande test als oefening doen. De eerste als je je gluten bij de test goed kon voelen en de tweede als de eerste nog wat moeite kostte. Als de tweede oefening je makkelijk afgaat kun je volgende keer doorgaan met de eerste oefening! Herhaal deze oefening(en) 10 tot 30 keer.

De volgende oefening is, gluten samentrekkingen:

  • Ga op je rug liggen met je knieën gebogen en je voeten plat op de vloer recht vooruit, armen naast je, houd je buikspieren ontspannen. Span aan en laat de bilspieren los en vergeet niet om uw buik ontspannen te houden. Herhaal dit ook 10 tot 30 keer.

Deze oefeningen voelen misschien niet alsof je veel doet, maar ik verzeker je dat je je bilspieren veel sterker maakt.

Als je dit allemaal op orde hebt 😉 kun je beginnen met onderstaande video’s voor het échte werk! Veel plezier met je oefeningen.

10 minuten oefenen voor snelle resultaten
5 minuten oefenen voor strakkere billen

Ik hoor graag feedback, dus laat me hieronder even weten wat je van het artikel vindt en of je er iets aan hebt (gehad).

Volg en vindt leuk 🙂
error0

Auteur: helendeenergie

Mijn naam is Irma, ik ben ontspannings-masseuse. Na mijn opleiding als elektromonteur ben ik gaan werken als wikkelaar van elektromotoren. Ik was toen al een ondernemend typetje, dus ben ik in mijn eentje een jaar naar Australië gegaan om daar te werken en reizen. Daarna ben ik in de techniek blijven werken als verkoper, installateur en uiteindelijk in de administratie terecht gekomen. Mijn laatste functie in de bouw was secretaresse, waar ik ook een diploma voor heb gehaald. Na een fusie met een groot bedrijf werd onze afdeling overtollig en moest ik naar iets anders op zoek. Ik was net bevallen van een prachtige dochter en daardoor ben ik een bedrijf op gaan zetten in katoenen luiers en een wasservice (milieuvriendelijk) Als alleenstaande moeder kon ik het financieel niet volhouden om na een jaar door te gaan, dus moest ik weer een baan gaan zoeken en heb ik Het Luiertje stop gezet. Zo ben ik in de zorg terecht gekomen als secretaresse en wilde ik graag mensen helpen. Het heeft lang geduurd, maar nu heb ik eindelijk mijn eigen Praktijk! Hier kan ik doen wat ik leuk vind, mensen helpen met ontspannen. Elke keer een nieuwe uitdaging aangepakt, maar voorlopig wordt dit even de sleur ;) denk ik. Ontspannen warme groet, Irma

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *