Maak jouw verschil en herstel snel van spanning!

Onze kat lag gisteravond héérlijk te slapen in een mandje in de gang , toen wij ontspannen een film aan het kijken waren. Plotseling schrokken we op van een schreeuw vanuit de gang. Het bleek onze andere kat te zijn, die naast de deur door het raam naar buiten keek en daar een andere kat zag. Haar staart was bijna net zo dik als haar achterkant ? Ze gromde en ging als een dolle tekeer!

Onze lieverd, die zo heerlijk sliep was naar binnen gerend en zat onder de tafel nog bij te komen van de schrik! ? Wij hadden hetzelfde, alleen duurde het bij ons maar even en we gingen direct kijken wat er aan de hand was. Gelukkig had de kat buiten zich al uit de voeten gemaakt.

Dit heet vlucht of vecht gedrag! Dat hoort bij ons oerinstinct en duurt vaak maar even. Een adrenaline stoot maakt ons alert en zorgt voor een reactie. Soms zijn we zo gestrest dat deze reactie (haast) niet weg gaat en ons lichaam pijntriggers blijft geven. Dit kan uiteindelijk resulteren in chronische pijn.

Collectief geheugen/stress/angst/verbinden

Het afgelopen jaar hebben we allemaal te maken gehad met collectieve stress. We worden gek gemaakt met bangmakerij en we vallen elkaar aan als iemand anders over een situatie denkt dan wij. Soms ervaren we dit als een persoonlijke aanval en soms lijkt het wel of de hele wereld tegen ons is. Bedenk echter dat je nooit alleen staat in jouw mening, er zijn altijd anderen die (bijna) hetzelfde denken! We kunnen ook discussiëren zonder aan te vallen. Leren van elkaar! Aangeven wat je denkt zou in deze tijd toch heel goed moeten mogen en kunnen, maar helaas denkt niet iedereen daar zo over!

Mede dankzij de reacties van anderen ervaren veel mensen steeds meer stress en als gevolg daarvan ook pijn!

Als jij ook last hebt van deze stress en pijn ervaart, is het van belang om goed voor jezelf te zorgen en de balans van het zenuwstelsel te herstellen! Dit kan je doen met o.a. goede voeding, beweging en ontspanning en een goed slaapritme. Er hoort echter ook bij dat je je niet laat meeslepen in het collectieve angstprotocol. ?

Wellness massage

Met regelmaat een goede ontspanningsmassage ondergaan heeft een positief effect op het zenuwstelsel en stimuleert daarmee ook het zelf herstellend vermogen van het lichaam (en de geest). Ik maak hierbij ook gebruik van aromatherapie, waardoor er nóg meer voordeel te behalen is. Ik geef ook, desgewenst, adviezen voor bepaalde oefeningen om je stressniveau omlaag te kunnen krijgen, zoals EFT en een Zero-Pain-Now methode , welke je zelf kunt doen zolang en zo vaak als je wilt. Ze zullen je helpen voor de rest van je leven. Ik leg het je uit als je voor regelmatige behandeling bij me bent.

EFT tap punten

Met ontspannen groet,

Irma

Auteur: Irma Gordon

Mijn naam is Irma, ik ben Wellness Therapeut. Na mijn opleiding als elektromonteur ben ik gaan werken als wikkelaar van elektromotoren. Ik was toen al een ondernemend typetje, dus ben ik in mijn eentje een jaar naar Australië gegaan om daar te werken en reizen. Daarna ben ik in de techniek blijven werken als verkoper, installateur en uiteindelijk ben ik in de administratie terecht gekomen. In de bouw werd ik secretaresse, waar ik ook een diploma voor heb gehaald. Na een fusie met een groot bedrijf werd onze afdeling overtollig en moest ik naar iets anders op zoek. Ik was net bevallen van een prachtige dochter en daardoor ben ik een bedrijf op gaan zetten in katoenen luiers met een wasservice (milieuvriendelijk). Als alleenstaande moeder kon ik het financieel niet volhouden om na een jaar door te gaan, dus moest ik weer een baan gaan zoeken en heb ik Het Luiertje stop gezet. Zo ben ik in de zorg terecht gekomen als secretaresse en wilde ik graag mensen helpen. Het heeft lang geduurd, maar nu heb ik mijn eigen Praktijk! Hier kan ik doen wat ik leuk vind, mensen helpen met hun ontspanning. Ontspannen warme groet, Irma